LaLina mantu kastes

Montessori uzstādījums – katrai lietai ir sava vieta
Bērnam ir svarīga sistēma un konsekvence, kas viņa prātā veido sistēmu.

Kartona mantu kastes – māja ir radošs veids kā bērnam spēlējoties mācīties un atrast katrai lietai savu vietu. Tas ir radošs veids kā sakārtot mazulim pašam savu istabu.

Šīs kastes bērns sākotnēji saņem iepakotas kastē un pats lieliskākais tajā ir tas, ka mazais tās saliek kā konstruktoru, tikai ļoti inovatīvu un radošu konstruktoru. Salikt kasti – tas ir kaut kas tāds, ko apgūt vinemēr ir vērtīgi, lai saprastu kā tiek veidotas, saliktas visas tās kastītes, kuras mums ir visapkārt.
Mantu kastes ir aizsietas ar striķīšiem, tādejādi bērni var apgūt jaunas iemaņas – atsiešanu un aizsiešanu, kā arī darbojoties pirkstiņiem attīstīt sīko pirkstu motoriku, kas saistīta ar galvas smadzeņu centriem, kas atbild par valodu un domāšanu.

Figūras ir mums visapkārt – palīdzi tās apgūt savam bērnam . Katrai mantu kastei ir piešķirta sava forma, aplis, kvadrāts un trīsstūris. Katrreiz, kad bērns izņem, vai ieliek mantu kastē, bērnam var nosaukt formu un to asociēt ar dabā pastāvošām, saule ir apaļa arī šeit ir aplis, mājas jumts ir trīsstūrveida arī šeit ir trīsstūris, pati māja ir kvadrāts arī šeit ir kvadrāts, lai bērns saprastu formu pastāvēšanu arī dabā.
Mazākiem bērniem mantu izņemšanas un likšana atkal kastē ir interesants process, jo katrai kastei mantu izņemšana ir ar citādāku metodi – vienai kastei tā ir šūplāde, otrai kastei – jumtinš, trešajai kastei – atveras šķērsgrizums. Tā ir bērnam lieliska un interesanta spēle likt mantas kastē, tad ņemt laukā.
Mantas ir jāsagrupē bērnam saprotamā veidā, grupas var būt dažādas: mīkstās mantas, lelles, automašīnas, kluči, lāči. Tad ar bērnu ir jāizrunā, kurā no stāviem dzīvos attiecīgās grupas mantas un kurai figūrai tas atbilst.